vineri, 8 august 2008

Să tacă armele

"Să tacă armele, să înceapă Jocurile" - nu ştiu dacă vreodată idealul Jocurilor Olimpice a fost cu adevărat respectat. Cred că-i utopic.

Azi au început Jocurile. Azi, trupele ruseşti au intrat în Georgia, care în prealabil atacase Osetia de Sud. Cine ştie câţi or mai fi murit prin Orientul Mijlociu împuşcaţi şi câţi alţii sunt închişi chiar în China pentru "viziunile" lor. E trist şi foarte contrastant cu ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Beijing. Absolut fabuloasă. Am căutat-o pe youtube, în speranţa că cineva a fost atât de rapid încât să încarce deja câteva secvenţe. N-am găsit nimic, bineînţeles - am înţeles că a fost o mare îngrămădeală la stadion, 2 milioane de persoane au vrut să fie acolo. N-au avut timp oamenii de upload :)

Mi-ar fi plăcut să fiu acolo. Idealistă, naivă, ignorantă, spuneţi-mi cum vreţi.

Voi avea emoţii pentru Stela Nistor, pentru Luminiţa Huţupan, pentru canotoare (numai femeile se pricep la sport în ţara asta?), pentru scrimeri (na, că i-am depistat), pentru boxeri (ştiam eu că sunt pe undeva), pentru toţi sportivii români - şi spun emoţii în adevăratul sens al cuvântului, în sensul ăla care îţi dă fiori pe spate.

Am găsit totuşi melodia oficială "Welcome to Beijing". Îndoctrinare, da no, femeile sunt foarte frumoase, vă puteţi uita măcar la asta :)



Relatarea lui Cătălin Tolontan de la faţa locului AICI. Nu zice mare lucru despre ceremonie, dar zice atât cât trebuie: pune mâna, Băsescule, alături de alte mâini şi fă o treabă. A, zice un pasaj şi despre mine: "Priviţi totuşi faţa soţiei dumneavoastră, care se uită prin binoclu la holograme, la jocurile de lumini şi la oamenii care ies din literele cubice! E încîntată. După cum încîntaţi, emoţionaţi şi frustraţi sînt şi cei care privesc la televizor de la dumneavoastră din ţară." Drăguţ din partea lui că nu m-a uitat :)

Niciun comentariu: