joi, 7 august 2008

Afacerea "Eco"

Îmi place să trăiesc în armonie cu natura, gazele de eşapament îmi provoacă iritaţii pe esofag, iar numărul tot mai mare de maşini îmi creează temerea că poate copiii mei n-or să mai apuce să alerge printr-o pădure, doar dacă aceasta se află într-o rezervaţie protejată şi păzită cu tancuri. Cred că respectul pentru noi înşine şi pentru viitor implică şi responsabilităţi sociale de genul "nu lăsa punga de chipsuri pe trotuar", "strânge mizeria după tine - eventual şi după alţii, dacă e cazul, deşi sper să fie din ce în ce mai puţin - când pleci de la iarbă verde", "mergi cu maşina cât mai puţin posibil".

Pe de altă parte, înţeleg foarte bine şi oportunităţile de afaceri "eco". În ţările din vestul Europei, roşiile "eco" (crescute în grădină, fără îngrăşăminte chimice, netratate) costă de două ori mai mult decât tomatele produse în serie. Becurile ecologice se vând din ce în ce mai bine, companiile le vâră produselor lor un "eco" în denumire şi zvum, le-au sărit vânzările cu nişte procente, iar campaniile "eco" desfăşurate de corporaţii aduc cea mai mare vizibilitate, e în trend să fii interesat de tot ce-i verde. Nu condamn companiile care fac campanii de activism social, ba dimpotrivă, cred că este responsabilitatea lor faţă de comunitate, dar corect este să şi spunem că se scot bani mulţi din asta.

Să vă dau câteva exemple. Site-ul Ecomall are secţiuni cu zeci sau sute de companii care produc diverse chestii eco: haine, mâncare, mobilă, produse de curăţenie, încălţăminte, jucării, produse de papetărie, componente electronice, produse de birotică etc. etc. etc.

Am mai dat un search şi am mai găsit, aşa, fără să mă străduiesc: pahare eco, recipiente eco pentru păstrarea brânzei (şi e un întreg tratat pe tema asta), bărci eco, kituri eco pentru căţei (ştiu ce-i fac cadou lui brylu), cauciucuri eco, pom de Crăciun eco, oală pentru gătit eco, pernă eco, bijuterii din aur eco, desene animate eco (de la Disney), fotoliu eco şi gata, că am obosit :)

E bine că produsele astea se cer, pentru că cererea reglează oferta. Dar ar fi foarte important ca asupra producătorilor să fie instituit un control, pentru că nimeni nu cred că a reglementat până acum ce-i aia "eco". Dar toată lumea pune pe etichetă, iar naivii ca mine cumpără.

3 comentarii:

Brylu spunea...

adelici, la cati catei am io pe cap, pune bani de-acu pentru cadoul de la Craciunul viitor :))

adela mohanu spunea...

cu porţia, bogdănaces, e recesiune economică, doar nu ne-om huzuri la câte o pungă întreagă...

tudor CeMerita.ro spunea...

brylu, a spus ca-ti da tie "kitul" eco (ce draq o fi si ala), ce bagi cainii in discutie?