joi, 14 august 2008

"Ferea, băi nene" în Georgia

Un grup de ziarişti, printre care şi români, au fost agresaţi de soldaţii ruşi în Gori, oraşul georgian pe care Rusia îl tot părăseşte - la ştiri - de vreo două zile. Filmarea AICI.

Ascultaţi-le "Davai"-ul şi ascultaţi gâfâitul disperat al cameramanului care fuge mut, în zgomotul gloanţelor trase după el. Asta e pacea Rusiei.

În mijlocul unei situaţii care frizează îndeaproape moartea, românii se oftică pentru că nu pot fugi. Primele cuvinte româneşti (le-aş zice "bucureşteneşti") care se aud pe ştire: "Băi nene, dă-te la o parte, băi" - şi scrâşnit de roţi.

2 comentarii:

Băgă spunea...

In timpul razboiului,dupa Dictat, bunicii mei s-au refugiat la Medias. Rudele lor au ramas intr-un satuc pe langa Satu Mare si povesteau ca soldatii nemti erau foarte civilizati, unii dintre ei ajutand in gospodariile in care erau campati. Rusii in schimb au "parjolit" tot. De frica lor rudele bunicilor mei s-au refugiat o perioada si ei la Medias. Faimoasa "DAVAI CEAS" era foarte adevarata. Din cate apare in presa, soldatul rus nu s-a schimbat. Se pare ca in Georgia "parjolesc" tot!

adela mohanu spunea...

Asta am auzit şi eu de la bunicii mei, exact aceeaşi poveste. Ruşii au făcut prăpăd, în schimb nemţii s-au bucurat de respectul ţăranilor, pentru că i-au respectat la rândul lor.