miercuri, 6 august 2008

Germanosul să-şi concedieze PR-iştii

După ce am văzut la Tudor un print foarte mişto al unei campanii împotriva utilizării telefonului mobil în timpul şofatului, mă gândesc de două ori înainte să răspund când sunt la volan.

În acest sens şi pe această direcţie, am recepţionat astăzi pe adresa redacţiei un comunicat oficios din partea companiei Germanos, care demarează o campanie de conştientizare a publicului vizavi de pericolele la care ne expunem atunci când utilizăm un dispozitiv de telefonie mobilă în timpul manevrării autovehiculului.

Folosesc acest limbaj de lemn pentru că şi deoarece nu vreau să mă abat de la linia trasată de PR-iştii companiei Germanos, care aşa ni s-au adresat şi nouă: "În perioada iulie – august 2008 GERMANOS România desfăşoară la nivel naţional campania „Ţine-ţi viaţa în propriile mâini!”, prin care îşi propune informarea şi educarea conducătorilor auto referitor la cum pot fi evitate riscurile asociate utilizării telefonului mobil în trafic. Programul este salutat de Inspectoratul General al Poliţiei Române şi se desfăşoară în parteneriat cu Asociaţia Naţională a Instructorilor Auto din România". No, dacă-i salutat de poliţişti, nu cred că-i musai să ne şi molipsim de la ei. Ca să nu mai vorbim că mailul m-a frapat de la prima frază - adicătelea cum vine asta, să eviţi riscurile asociate cu utilizarea telefonului mobil în trafic? Să cumpărăm mai multe head set-uri de la Germanos?

Bun. Asta ca asta. dar ataşat comunictului, mai apare o fiţuică, în trend denumită Fact Sheet (mi-a venit să ortografiez altfel cuvântul ăsta). O listă de ceea ce se doreşte a fi date (statistice sau cel puţin demonstrate) în sprijinul campaniei domniilor lor. Numai că PR-iştii companiei, pe care umil o sfătuiesc să-şi revizuiască departamentul, au copiat nişte date de pe net, fără să le pese câtuşi de puţin de realităţile din România.

Citez:

Punctul 1. "Şoferii care vorbesc la telefon în timp ce conduc prezintă de patru ori mai multe riscuri de a face un accident decât şoferii care au consumat alcool în limitele legale" - cu prietenie vă anunţ că legislaţia din ţara ai cărei cetăţeni cu mândrie suntem permite 0% (zero la sută) alcoolemie în aerul expirat şi în sânge.

Punctul 2. "Cei care vorbesc la telefon şi merg pe motocicletă sunt de patru ori mai expuşi la accidente care-i pot răni, potrivit unui studiu realizat printre şoferii din Perth, Australia, de către Insurance Institute for Highway Safety. Studiul a demonstrat că riscul de lovire nu variază în funcţie de tipul de telefon folosit" - numai în Australia a fost nevoie de un studiu pentru a demonstra asta?!

Punctul 3. "Analiza a demonstrat că datorită penalizărilor relativ modeste pentru folosirea telefonului mobil şi pentru că trimiterea de mesaje nu este interzisă, chiar şi executarea strictă a legii nu poate descuraja şoferii să nu mai folosească telefoanele mobile în timp ce conduc" - din categoria Only in America.

Punctul 4.
Şoferii care folosesc telefonul mobil în timp ce conduc pot face până la doi ani de închisoare" - asta-i din Marea Britanie. Ştiam eu că englezii-s mai cu cap. Totuşi, cu ce mă ajută pe mine, şofer în România cu slabe şanse de a conduce vreodată pe partea stânga a autovehiculului, această informaţie?

Încheie acest mail frumos şi se semnează colo jos:

--- (editare ulterioară: numele a fost şters la solicitarea personală a autorului),
Account Manager
V+O Communications
1 Herastrau St. (este peste demnitatea dumnealor să-şi noteze adresa în limba română şi cu atât mai puţin să folosească diacritice)
Bucharest, Romania

6 comentarii:

Anonim spunea...

vai, adielaaa, cum dai tu de pamant cu toata lumea:) V+O COMMUNICATION este o agentie de PR cu sediul al mare in Grecia. In 2004 a primit premiul pentru cea mai tare agentie de la ei. In 2005 fac cea mai buna campanie de PR pentru un produs (Flame for Sex de la Bayer:) -pare a fi un prezervativ dupa nume:)). Asta se intampal in Bulgaria. Tot in Bulgaria, in 2006 iau premiul pentru cea mai buna strategie de CSR. Si sa ajung la subiect: in 2007, la noi in Romanica, iau "Golden Award for excellence" pentru cea mai buna campanie de comunicare. Pentru cine crezi? ai ghicit, pentru Cosmote cu Germanosurile lor! Si tu ii critici in urma unui singur comunicat...Bravo!;)

adela mohanu spunea...

Uau. Sunt impresionată. De la luat atâtea premii n-au avut timp să facă o cercetare pe România? Şi n-au învăţat să-şi treacă adresa în româneşte, dacă tot fac campanii de comunicare pentru România?

Totuşi, nu-mi revin. Uau. Sunt impresionată.

Anonim spunea...

Probabil Germanos sta prost cu vanzarea de hands-free. Romanu-i inventiv: poate sa puna si pe loud speaker. Si la Punctul 4: tre` sa fi intradevar tampit incat sa vorbesti la telefon in timp ce mergi pe motor. Ma intreb cum isi indeasa telefonul prin casca pana nimereste urecheaa. Si daca are hands-free, tot nu m-am lamurit. Cum poate sa auda sau sa simta telefonul in plin drum ? Cunosc persoane care au niste statii micute, ce se ataseaza in casca, ca sa poata discuta cu persoana din spate. In rest, ai rabdare pana te dai jos

Anonim spunea...

punctul 2* nu 4. imi cer scuze

Anonim spunea...

cu o gandire de genu': "probabil stau prost cu vanzarea de hands-free" putem sa spunem adio CSR-ului din Romania. Asa se intampla peste tot in lume. Iti dezvolti afacerea intr-o comunitate si dai ceva in schimb. Mult, putin, nu conteaza. Ideea e ca te intereseza. Oamenii astia baga o suma frumusica in campanie, vreo 60 de mii dupa spusele lor. Puteau sa-i bage foarte bine in niste materiale promotionale obosite.

adela mohanu spunea...

Sunt absolut de acord. Campania lor e foarte bună ca idee, dar dacă dai atâţia bani, nu vrei şi ceva de bună calitate? Nu am absolut nimic cu ideea de campanie şi nici cu compania în sine, remarca ironică se referea strict la o formulă de exprimare. Dar un "fact sheet" cu date de pe internet, fără absolut nicio relevanţă pentru România, ba chiar şi cu fraze cretinoide de genul "riscurile nu depind de tipul de telefon folosit" nu-ţi aduce decât deservicii de imagine. Oricine ştie câtuşi de puţin despre CSR va recunoaşte asta.