duminică, 17 august 2008

Depăşirea limitelor

Este impresionantă lupta sportivilor cu ei înşişi. Constantina Diţă Tomescu (foto, Prosport) a alergat astăzi 42,195 de kilometri la Beijing şi a câştigat aurul olimpic pentru România, într-una dintre probele esenţiale ale Jocurilor Olimpice, maratonul.

La declaraţiile după cursă, sportiva spunea: "După 20 de kilometri, am început să mă uit în urmă, mi-am dat seama că am şanse la aur şi am văzut că nu vine nimeni după mine. După 30 de kilometri, am început să am temeri că o să crăp, pentru că merg cam tare. Dar după 40 de kilometri, eram sigură de victorie". Ei bine, eu una, după 20 de kilometri aş fi de mult în maşina ambulanţei.

Constantina are 38 de ani (!) şi crede că vârsta este un avantaj pentru sportivele de la maraton. Când a intrat în stadion şi alerga de una singură pe pistă, sportiva română a fost regina Olimpiadei. Zeci de mii de oameni o aplaudau doar pe ea. Desfigurată de efort, bucuria de final, grimasa strâmbă după o alergare chinuitoare, toate au fost un cadou incredibil pentru noi, care stăm în faţa televizorului muţi în faţa unor oameni care depăşesc la fiecare cursă limitele umanului.

După acest aur, România se află pe locul 14 pe naţiuni în clasamentul JO de la Beijing.

Maratonul este o cursă esenţială în atletism, una dintre probele de fond ale Olimpiadei. Numele maratonului vine de la cursa de 42,195 de kilometri (calculată de istorici), pe care soldatul grec Pheidippides a alergat-o după lupta câştigată de greci la Maraton. Grecul a străbătut distanţa până la Atena ca să anunţe victoria, a ajuns să rostească "Suntem victorioşi!" şi a murit pe loc. Lupta, deşi contestată de anumiţi cercetători, ar fi avur loc în timpul războaielor dintre greci şi persani, în anul 490 î.Hr.

Oraşul Maraton există şi acum în Grecia şi are aproximativ 15.000 de locuzitori.

PS: M-am bucurat şi pentru aurul de la dublu rame şi aştept proba de 8+1 la canotaj.

Niciun comentariu: