marți, 26 august 2008

Romania, simply surprising

Nu-i aşa că atunci când auziţi acest slogan, vă gândiţi la: diferiţi tembeli care mănâncă mici direct de pe burta lor proeminentă, femei care dansează lasciv pe "Fetele de la Căpâlna", gunoaie aruncate în parcurile naţionale protejate, turişti mâncaţi de urs pentru că nu au ştiut să citească semnele amplasate, copii aruncaţi la tomberon, doctori care îţi afişează tarifele de şpagă pe uşa cabinetului, manelişti cu tone de cruci de aur atârnându-le pe burdihan, şoferi care ies din maşină ca să dea cu bâta în capota unui alt participant la trafic, interlopi împuşcându-se unul pe altul la o partidă de poker, nunţi ţigăneşti ţinute în mijlocul străzii, între blocuri... (completaţi voi punctele de suspensie)?

Eu cred că "Romania, simply surprising" este cel mai reuşit brand de ţară (creaţie Ogilvy) pe care l-am avut vreodată. Să ni-l reamintim:


9 comentarii:

Teodora spunea...

da, e ok! Dar am două amendamente:
1. Coloana Infinitului nu mai e coloana infinitului a lui Brâncuşi (ştim cu toţii scandalul din '99-2000) - eu aş fi ales Poarta Sărutului! E muult mai spectaculoasă!
2. M-AM SĂTURAT DE BRANDUL "DRACULA"! Pe cuvânt...
În rest spotul e bun, are o linie melodică excepţională, locaţiile sunt alese foarte bine, simbolurile la fel. Iar mesajul... Simply surprising! :)

adela mohanu spunea...

Şi eu m-am săturat de brandul Dracula, dar cum nu putem scăpa de el, cred că ar fi mai bine să-l gestionăm în favoarea noastră.

Anonim spunea...

Si mai sunt niste clipuri, facute pentru romaniatravel.ro parca. Dar daca dai click pe video, il gasesti la related pe site.

Anonim spunea...

Si eu zic ca a fost o campanie reusita, chiar daca pentru a mai fi valabila multe lucruri ar tb actiualizate la rigorile de azi (mai ales sigla). Insa contrar la ce striga toti pe la tv ("avem de toate, suntem cei mia buni, dar nu stim sa ne vindem / promovam"), eu zic ca nu un brand de tara lipseste turismului romanesc. Un brand "tare" nu poate vinde un produs prost - ceea ce este turismul romanesc acum. Daca vrem sa ne vindem trebuie sa ne gandim mai intai la alte lucruri care lipsesc si care se vad de la o posta: lipsa infrastucturii, serviciile proaste din HORECA, preturile exagerate etc.

adela mohanu spunea...

Ai dreptate, ciprian, lipsesc foarte multe ca turismul românesc să poată conta în economia naţională. Şi e păcat, pentru că este o ţară incredibil de frumoasă, mă minunez de fiecare dată când plec la drum. Dar şi mai tare mă minunez de cât de leneşi, hoţi şi impertinenţi sunt cei care ar fi trebuit în toţi anii ăştia, 19 la număr, să construiască autostrăzi, să educe populaţia, să cureţe câmpurile de pet-uri...

Ada Angharad spunea...

Frumoasa reclama. Pacat ca turistul, odata ajuns in tara, nu le poate vedea pe toate sau EXACT asa cum sunt in reclama.
Nu stiu daca are legatura directa cu subiectul si poate sunt subiectiva pentru ca vorbesc despre orasul meu, dar prefer Sibiul, chit ca nu mai e curat si stralucitor ca anul trecut altui oras din vest. Nu ma refer la arhitectura si etc- uri, dar aici simti si vezi ca se traieste. E viu, Viena turistica e sterila, universala, bine periata si parfumata, nu stiu cum sa explic. E falsa. Un oras turistic isi pierde inevitabil din autenticitate si din personalitate. Amabilitatea e prefacuta, zambetul inghetat.sibiul e sincer asa cum e. Romania e cum e, dar nu minte.

adela mohanu spunea...

Ce frumos ai spus-o: e cum e, dar nu minte. :) Uneori, minte, dar vede foarte foarte repede. Că minte prost şi ieftin.

Romania frumoasa spunea...

Buna,
Inteleg indignarea celor care s-au saturat de Romania.. ca tot era in voga sintagama aceasta cu ceva vreme in urma :)
Dar ce nu pot intelege cum nu reusim sa vedem lucrurile minunate din jurul nostru.
Preferam in schimb sa scoatem in fata ce e hidos, ce e urat, ce e trist. In definitv, acest lucru spune de fapt cate ceva despre 'lentila' fiecaruia dintre noi.
LA punctele de suspensie as completa cu ..romanii care au sarit in ajutorul romanilor la inundatii, cu tiganii care canta muzica frumoasa lautareasca, cu campania cu voluntari de curatare a Gradinii Botanice din Bucuresti si Cluj...(completeaza tu punctele de suspensie :)

adela mohanu spunea...

Noi nu ne-am săturat de România :)