vineri, 29 august 2008

Maicăăăăăăăălllll

Ştiţi deja, s-a dat la toate ştirile: Michael Jackson face astăzi 50 de ani. Să trăiască, să fie sănătos.

În zilele noastre, nu mai poţi rosti cuvintele "Michael Jackson" fără ca cineva să se prăpădească de râs sau să te usture cu o ironie ieftină şi tabloidală. Ei bine, armaţi şi trageţi: îmi place Michael Jackson!

Nu, nu-i bine spus. De fapt, am crescut cu Michael Jackson. Am învăţat limba engleză încercând să traduc versurile lui Michael Jackson. Într-o vreme în care internetul în România era mai improbabil decât nava Enterprise, asta a însemnat foarte multă muncă. Mai ales pentru un copil. Stăteam cu urechea lipită de casetofonul cumpărat din târg, de la vechituri şi cu degetele lipte de butoanele Pause-Play. Am transcris sute de pagini în felul ăsta, iar apoi, urechiometric, căutam cuvintele în dicţionar, să văd ce înseamnă. Exasperat de zelul meu, tata, fan Pink Floyd şi Deep Purple (vă daţi seama ce conflict!) m-a ameninţat că îmi aruncă toate casetele cu Michael Jackson. Le-am ascuns. Apoi m-a ameninţat că îmi aruncă rabla aia de casetofon. Până să îşi pună gândul în faptă, tradusesem jumătate din discografia Michael Jackson şi mă cam plictisisem.

Acum, când ascult Michael Jackson, mă găsiţi cu un zâmbet tâmp pe faţă, îngânând din memorie cuvintele (cele mai multe versuri îmi revin de la primele acorduri). Dansez pe Michael Jackson, cânt tare şi zâmbesc. Muzica lui n-a făcut istorie doar pentru mine, ci pentru o lume întreagă.

Tâ-dâm-tâ-râ-râ-râm-ul cu care începe Thriller (pe Youtube, videoclipul are peste 21 de milioane de vizionări), dansul monştrilor, pantera neagră din Black or White, scena în care sparge geamul unei maşini pe care era inscipţionată zvastica, Michael mic care cântă de parcă s-a născut cu microfonul în mână, moonwalk-ul, Give Into Me cu Slash de la Guns'n Roses, duetul cu Paul McCartney pe The Girl is Mine, energia din fiecare acord, gaşca din Beat It (n-ai cum să nu dansezi pe scaunul de la birou când începe la radio), pălăria albă cu bandă neagră din Smooth Criminal, boxele cât un etaj ale lui McCauly Culkin din Black or White, faraonii din Remember the Time... Nu le mai înşir, că stau până mâine. Cu fiecare melodie, cu fiecare videoclip, Michael a spus o poveste care a devenit automat capitol în istoria muzicii.

AICI, canalul dedicat Michael Jackson pe Youtube.

Şi melodia pe care am adormit în multe seri:

8 comentarii:

Teodora spunea...

dar la concert ai fost? Mi se pare destul de ciudata alaturarea Adela-fan Maical! Scuze... nu rad de tine... numai ca asa mi se pare!

Anonim spunea...

Si eu am crescut cu Michael, imi amintesc o colega de scoala generala innebunita dupa el, il imita mereu la reuniuni si venea cu palaria identica cu a lui pe cap, se numea alis tipa.La desele reuniuni se imita michael si se dansa oe muzica lui.Mi a placut foarte mult, invatam si eu versurile incat am ajuns sa le visez si noaptea...Frumoase vremuri mai erau...Mi-e dor de liceu pentru ca a fost cea mai frumoasa parte din viata mea...Am avut o clasa superba cu elevi inteligenti.Tu stii despre ce e vorba, Ade.Si diriga, mi-e foarte dor de ea si de profa de istorie.Pastrez si acum perlele lor, o sa ti le arat odata si o sa ne amuzam copios daca vrei...

anca spunea...

scuze, s-a salvat anonim comentariu de mai sus...sunt eu anca(nistor).

tudor CeMerita.ro spunea...

parca imi imaginez.... :))
maiiicaaaalll, maaiiiiiiiccaaaaalllll, maicaaallllll.... ce a fost si ce a devenit michael asta. recunosc ca nu prea stiu "biografia" lui dar as fi tare curios cum de a ajuns sa aiba atatea datorii. ce zici?

adela mohanu spunea...

teo - a nu se înţelege de aici că ascult michael în draci. Ascult destul de rar, de fapt. Dar a fost o perioadă importantă din viaţa mea.

anca - da, a fost o perioadă frumoasă, nu-i aşa ? :)

tudor - habar nu am :D Şi nici nu mă interesează foarte tare. N-am fost niciodată obsedată de personalităţi, de viaţa lor, de şustele lor, de datoriile lor. Îmi place muzica şi ce reprezintă ea. Şi-atât.

Anonim spunea...

ASTA DA IMI AMINTESTE DE ZILELE CAND MA TREZEAM PE LA 4 DIMINEATA SA STAU LA COADA LA UNT PRIN V. ARON SA PAPE DELA SA CLEASCA MALE SI CAND COLO EA ASCULTA MICHAEL JACKSON.DAR CE AI UITAT E CA TOTUSI AVEAM SI EU CEVA IN COMUN CU EL (PSSST)ZIUA DE NASTERE.PUPICI MULTI

adela mohanu spunea...

La mulţi ani adelaaaaaa!!!

Şi mai aveţi ceva în comun: talent la cântat ;)

Lucian spunea...

Aveam vreo 10 ani cand am primit primul meu walkman si doua casete, una din ele cu Michael. Inutil sa mai spun ca imi place si acum :)
Off topic: la verificarea cuvintelor imi apare aslprp, ceea ce imi aduce aminte de vremurile cand se folosea aslpls :)