joi, 28 august 2008

Cele mai proaste maşini

S-a stricat pejo-ul. Altfel, frumoasă maşină. Trapă panoramică, mutriţă pisicoasă, enormitate de spaţiu înăuntru, scaun reglabil pentru pitici ca să ajungă la pedale, portbagaj cât vila lui Ceauşescu de la Snagov, ce mai încolo încoace, o piţipoancă de maşină. Dar s-a stricat. Şi la piţipoance le trebuie mulţi bani ca să le treacă.

Iniţial, m-am enervat. La ce ne trebuie nouă fiţoşenia asta de autovehicul, pentru care asigurarea Casco pe un an face cât toată maşina pe care am învăţat eu să şofez? Unde-i Forduleţul nostru roşu, asortat cu Riciu (A-riciu, pernă de maşină, esenţială pentru copilot), care n-a comentat niciodată nimic, nici de foame, nici de sete, nici de frig, nici de căldură? Dus este, sărmanul...

Şi ne-am ales cu pejo-ul. 407. Frumoasă maşină, v-am mai spus. Piţiponcoasă. Dar s-a stricat. Pentru că e plină de senzori (a se citi brizbrizuri), ne-am pomenit mai întâi cu un pom de Crăciun pe bord: erori care mai de care mai alarmiste, la sistemul ESP, ABS, VAP şi alte abrevieri care pentru mine nu înseamnă decât un singur lucru: fir-ar a dracului de maşină! S-a tot fâţâit ea pe erorile astea până când, într-o bună zi, s-a oprit de tot, în mijlocul drumului, considerând de cuviinţă să taie accesul la: frâne, acceleraţie, ambreiaj.

Am dus-o la doctor. Doctorul, ca orice vraci modern, zice: maşina n-are nimic, e foarte bună, mergeţi acasă. Mergem. A doua zi, aceeaşi poveste, aceleaşi erori, aceleaşi abrevieri care pentru mine nu înseamnă decât: fir-ar al dracului de doctor!

Şi înapoi la spital. De vreo săptămână stă internată sărăcuţa. Pentru ca, în final, internistul să diagnosticheze: are nevoie de un transplant de pompă de injecţie. Asta nu-i subvenţionată de casa de asigurări, aşa că face în jur de 1.200 de euro. Ori e doctorul corupt, ori fir-ar a dracului de maşină.

Ca să mă răzbun, astăzi i-am dat un Gugăl cu "cele mai proaste maşini din istorie". Suprinzător, în topul Time, nu apare nici lăbuţă de Peugeot. În era modernă, 1990-prezent, pe primul loc se situează Ford Explorer. Fooooooord?!?!?!?!

Nici în topul Asociaţiei Consumatorilor din Statele Unite nu apare. Pe locul I este - n-o să vă vină să credeţi - Ford Ranger. Foooooord?!?!?!?!?!

Răzbunarea vine de la nemţi. În 2006, ziariştii de la AutoBild i-au dat Morcovul de Aur pentru cea mai proastă maşină a anului Peugeot-ului 307. Ştiam eu!

6 comentarii:

Carti fara pret spunea...

off topic: ALO! Bloggeri sibieni? Intalnire!!! Detalii si inscrieri pe Mazemania

anca spunea...

la ce service ai dus o?iti recomand eu unul?sau e la repreyentanta...nu de alta, ca sa iesi mai ieftin.

Anonim spunea...

doamnaaaaa, daca ai vast' beculetele aprinse de ce mama pejoului ai mai umblat cu ea? de ce nu te-ai dus cu ea la nenea doctoru' de masini? banuiesc eu unde ai dus-o :)) daca e acolo.....atunci va urez toate cele bune :)) si noroc, ca aveti nevoie :))

adela mohanu spunea...

Nu măi, e la reprezentanţă. Şi repzentanţa a zis "luaţi-o acasă!".

Anonim spunea...

Da m-ai omorat cu Morcoveatza de la Bild pentru 307, acu cand sta sa-mi vina in spatele blocului. Astia nu-mi mai dau banii napoi :P

adela mohanu spunea...

Nu numai că nu îţi dau banii înapoi, dar ţi-i vor şi lua de câteva ori pe an, pentru diferite circumstanţe cum ar fi piese stricate, erori de bord şi alte amănunte deloc esenţiale pentru viaţa şi siguranţa ta :)))

Uite de ce militez eu pentru mersul pe jos :P Din acest punct de vedere pe-jo-ul ;) face numai servicii...