vineri, 19 septembrie 2008

Tăt pi jăs, pi jăs, pi jăs

Am primit mesajul ăsta de 100 de ori (rotunjit) astăzi pe mess, dar sincer, nu cred că vreunul dintre cei care mi l-au trimis o să şi meargă pe jos: Luni, 22 septembrie, e Ziua Fără Maşină. Eu am repurtat un mare succes când am smuls - cu greu - de la Alin promisiunea că lasă pejo-ul acasă. Ar putea să-l lase în service, că de fapt acolo se simte el cel mai acasă...

"Car Free Day" a apărut de fapt în 1974-75, în timpul "crizei petrolului", mai degrabă pe fondul necesităţii consumului de combustibil decât din drag de natură. Primele zile "fără maşină" au fost de fapt ţinute mult mai târziu, prin anii '90, în Islanda şi Marea Britanie.

Prin anul 2000, propunerea unei Zile Europene Fără Maşină a ajuns şi la Bruxelles. Ea a fost ulterior decratată pentru 22 septembrie. Anul acesta, Comisia Europeană are câteva acţiuni mai concrete decât în anii trecuţi, iar unele dintre oraşele din statele membre au anunţat că vor închide circulaţia total în 22 septembrie pe câteva artere principale, tocmai ca să-i determine pe şoferi să-şi lase maşinile acasă. Iaşiul face asta. Sibiul nu.

Anul trecut, Ziua Fără Maşină a fost "serbată" de autorităţi şi în Bucureşti, Poiana Braşov şi Miercurea Ciuc. La Sibiu nu.

Până una-alta, nu cred că-i nevoie ca autorităţile să ne interzică ceva ca să ne determine să acţionăm verde. Luni, fără maşină, fără schiutăr. Cel puţin eu. Cine e cu mine strigă hei, hei, toate mâinile-n aaeeerrrrr :)) Şi toate picioarele pe pământ.

7 comentarii:

Calin spunea...

Adelo, daca tu te intorci luni de la Bucuresti FARA MASINA...sa ma anunti si pe mine sa nu te astept :)))

adela mohanu spunea...

:))))) super tare. Am uitat de tot.

Deci eu, cel mai moralist exemplar de pe planetă, NU voi ţine această zi, că va trebui să mă întorc de la Bucureşti :))))

Încă nu-mi vine să cred că am uitat...

Teodora spunea...

te duci la Cohen? Daca da, merita sa polezi planeta!

Teodora spunea...

*poluezi

adela mohanu spunea...

La Cohen mă duc :D Abia aştept. Chiar cu sacrificiul emisiilor de carbon...

Anonim spunea...

si eu sunt in aceeasi situatie ca si tine. luni trebuie sa ma intorc de la Bucuresti de la lansarea candidatilor PNL. Eu unul imi permit sa merg cu masina in ziua aia, eu celebrez Ziua Fără Maşină cam in fiecare zi. Neavand masina imi fac piciorul frumos.

Vorbind serios acuma, cred ca e timpul ca romanii sa reinvete a merge pe jos.

adela mohanu spunea...

Nici eu nu prea mai merg cu maşina, mai ales de când redacţia s-a mutat foarte aproape de casa mea. Oricum, în Sibiu cred că jumătate din cei care merg cu maşina au cu adevărat nevoie de asta. Nu cred că este un ritm la fel de alert ca în Bucureşti, de exemplu, autobuzele circulă cam către toate direcţiile, iar distanţele sunt oricum destul de mici.