luni, 1 septembrie 2008

Medieval - Sibiu vs. Sighişoara




Îmi place mai mult Festivalul Medieval de la Sibiu decât cel de la Sighişoara pentru că:

- ai loc să te plimbi între standuri
- are cavaleri şi domniţe şi saltimbanci, nu clovni ieftini şi artişti reprobabili
- lumea (puţină, ce-i drept) vine ca să vadă lupte cu săbii şi parade cavalereşti, nu să bea în neştire şi să scuipe seminţe printre dinţi
- n-am văzut drogaţi
- se cântă muzică bună
- cineva mătură noaptea, iar a doua zi e curat
- mă distrează copios costumaţiile primarului Klaus Johannis din debutul festivalului

Îmi place mai mult Festivalul Medieval de la Sighişoara decât cel de la Sibiu pentru că:
- are spirit. Sau avea. Nu m-am dumirit, pentru că anul ăsta l-am sărit. Şi am auzit că bine am făcut.

3 comentarii:

Ada Angharad spunea...

sa fiu avocatul diavolului. Si eu am sarit medievalul de la SB anul asta. In schimb am fost la Sighisoara. Nu se compara. Sighisoara are
- multe standuri, in cetate cel putin, fara inevitabilele chiciosenii vandute de tigani si -scuze-unguri. Gen breloace de plastic cu luminite si sabii -laser.
-mancare mai variata si mai IEFTINA.
- mai multe programe
-cetatea e mai impodobita si mai sarbatoreasca
- na, durerea mea, voluntarii. Pe care i-am vazut. La SB ei sau nu sunt, sau sunt bine ascunsi de ochiul omenesc.

Sibiul m-a dejamagit -anul trecut cel putin prin
1- saracia standurilor 3-4 in Piata Mare, restul, resturi de la Ars Hungarica care se terminase cu 2 zile inainte
2. daca ti-e foame, tot saorma la suprapret si plina de grasime sau pizza mananci, ca nu ai altceva
3. Spectacole putine la intervale mari
4 Artisti de incropeala cu spectacole de incropeala. NU fiecare tanti care isi pune o perdea pe ea, tine o lumanare in mana si se misca mistic pe Carmina Burana e arta medievala.
3 la Sighisoara erau artizani care lucrau- sculptori, iconari... La SB nika
4 Unde domnule era standul cu turta dulce? (asta e o durere personala si subiectiva.
La Sibiu, am impresia ca s-a facut festivaul asta doar de dragul de a mai avea un festival.

Anonim spunea...

La Sighisoara pluteste cu adevarat aerul de sarbatoare, cetatea parca e altfel, chiar vezi ca se petrece ceva acolo..la Sibiu, trebuia sa anunti cu "cu surle si trambite" (ca sa fim in ton :P) ca e festivalul medieval..in rest niste baietei, fetite costumati draguti, colaci secuiesti..anul acesta auzeam niste oameni nedumeriti in jurul meu, intrebandu-se daca e targul olarilor cumva, nu de alta dar e un mare amalgam si nimic concret; cum spunea cineva inainte, probabil s-a facut si acest festival ca sa fie facut, sa bifam si noi ca avem festival medieval

adela mohanu spunea...

Am recunoscut, Sighişoara are spirit. Dar începe să nu mai aibă din ăla medieval, ci din ăla de petrecere. Sibiul, deocamdată, are numai potenţial şi o logică bună. Sper să-l ţină.