duminică, 7 septembrie 2008

Cuvânt la zi: ruşine

Nu te-ai săturat să-ţi fie prea mult şi prea des ruşine?

Ruşine când mergi în excursie şi doamnele îşi păzesc genţile, pentru că au auzit că eşti român.

Ruşine când turiştii străini ne blestemă drumurile pline de gropi.

Ruşine când politicieni români agramaţi stau de vorbă cu oficiali UE.

Ruşine când jumătăţi-de-creier gelaţi, cu lanţuri la gât, în maşini de zeci de mii de euro, ies din SUV-urile lor preţioase ca să bată măr câte un amărât cu Dacie care le stă în drum.

Ruşine când gealaţii de mai sus au număr de Sibiu.

Ruşine când din 8 din cele 10 maşini care tocmai au trecut prin faţa ferestrei tale urlă maneaua.

Ruşine când gimnastele României, altădată spaima oricărei echipe olimpice, consideră un succes bronzul.

Ruşine când vezi gunoiul de pe litoralul românesc/din pădurile patriei/de pe marginea râurilor/de pe marginea şoselei.

Ruşine când echipa de fotbal a României ia bătaie de la Lituania cu 3-0.

"Reporter: Este un rezultat ruşinos?
Victor Piţurcă: Nu, pentru că România nu este o echipă imbatabilă, se întâmplă şi la case mai mari".

Marica: "Ne doare şi ne e ruşine de ce s-a întîmplat! Le cer scuze şi oamenilor din Cluj, care au fost martori la această umilinţă, şi tuturor românilor care au urmărit partida! Merităm fluieraturile fanilor şi toate criticile care vor veni".

Tamaş: "Toţi vroiam să ieşim de pe teren în minutul 80 de ruşine".

Săpunaru: "Le cer scuze suporterilor pentru acest rezultat. Am făcut un meci ruşinos".

Nu-s expert, tactica fotbalistică pentru mine înseamnă 20 de oameni care aleargă după o minge şi doi care se chinuie s-o prindă, dar când 20.000 de oameni au dat totul pentru un meci considerat vai de steaua lui (fără aluzii), când au cheltuit bani şi timp, au investit emoţii şi au venit cu mari speranţe că vor vedea 11 bărbaţi români dându-şi sufletul pentru gloria ţării (n-ai cum să eviţi patetismul din patriotism), iar bărbaţii ăia s-au dovedit nişte pisicuţe care au plecat mieunând, abia aşteptând nişte tufişuri în care să se ascundă, nu mai poţi spune decât că ţi-e ruşine.

Mi-a plăcut problema pusă tranşant pe Hotnews: "Fără Mutu şi Chivu, ciobănaşii lui Piţurcă nu prea au niciun farmec. În teren, sunt doar 11 oameni deghizaţi în fotbalişti. Actori cu crampoane. Pe bancă e Piţurcă, alintat Satana, îmbrăcat în trening, doar doar sa ne faca să credem că el e antrenor... După o aşa înfrângere, ar trebui să îşi rupă legitimaţia de serviciu!"

5 comentarii:

Anonim spunea...

Eu m-am simtit foarte prost cand, in tren, doi turisti ingelzi erau socati de conditiile de care au dat in WC. Ii tot auzeam plagandu-se unul altuia si parca ma simteam eu vinovata ca asta va fi una dinrte impresiile puternice cu care vor pleca din Romania. :D

Anonim spunea...

nimeni nu este perfect

adela mohanu spunea...

Paula - Şi eu astăzi când nişte turişti străini mi-au spus că se învârt de o jumătate de oră ca să găsească un tonomat funcţional de tichete de parcare :D Dar m-am consolat când mi-am amintit că nu eu ar fi trebuit să le repar.

daniel - ciudat, nu? :P

Ada Angharad spunea...

Cubnosc sentimentul atat de bine cand tu, roman printre straini, trebuie sa te rusineyi de compatriotii tai mojici si nesimtiti. Si pe de alta parte ma consolez cu gandul " Daca nemtii nu pot face diferenta dintre mine ca individ si masa de manelisti, inseamna ca EI sunt cei superficiali" Pam-pam.

adela mohanu spunea...

Dar noi nu facem exact aceleaşi confuzii? Ţiganii nu sunt toţi hoţi, în ochii noştri?