luni, 1 septembrie 2008

iPhone cu 4 euro

Mi-am cumpărat o bluză de la H&M din Budapesta cu 1 euro. Mi-am făcut zeci de cruci când am văzut preţul. Drept că era perioada reducerilor, dar tot nu-mi venea să cred. Am zis că poate nu ştiu eu să transform foarte bine forinţii în euro şi invers. Nu ştiam. Dar tot mi-am luat-o. Socotisem corect, costa un euro.

Dacă vedeţi vreo reprezentanţă în România care, în perioada de reduceri, vinde hainele de pe stoc cu 3,5 lei, să mă anunţaţi şi pe mine. Promit să fac ştire din asta.

În virtutea aceluiaşi algoritm, vă anunţ că, în Ungaria, poţi să-ţi iei iPhone cu 4 euro, adică aproximativ 1.000 de forinţi. Nu mă pricep la telefoane şi nici nu mă pasionează subiectul, de aia şi ordinea prorităţilor în acest post a fost: 1. bluza de la H&M, 2. iPhone. Dar am auzit că este o mare scofală, pentru că bărbaţii arondaţi - soţ, prieteni, rude - vorbesc cu adând respect şi înaltă consideraţie despre el.

Ştire Business Standard: "iPhone, terminalul Apple lansat recent şi pe piaţa din România, este vândut în Ungaria la un preţ începând cu patru euro (990 de forinţi) la un abonament de 42 de euro. În România, terminalul adus de Orange costă 249 de euro la un abonament de 39 de euro". Eh, o mică diferenţă. De la subvenţie ni se trage, după cum declară CEO Orange România mai jos în articol: "Referitor la preţurile practicate de Orange România, Richard Moat a declarat, la lansarea din 22 august, că venitul mediu per utilizator în România este mult mai scăzut decât în ţările vestice, motiv pentru care terminalul nu a putut fi subvenţionat mai mult". Aţi înţeles, sper. Este logica capitalismului de tip nou: dacă ai bani, eşti subvenţionat, dacă n-ai bani, nu.

Crystal clear.

Nu mă dor foarte mult cei 245 de euro mai mult decât în Ungaria pe care ar trebui să-i plătesc pentru un iPhone, pur şi simplu pentru că n-o să-mi iau iPhone. Dar cu bluziţele de un euro nu putem face nimic?

3 comentarii:

Laura Cătuneanu spunea...

Adela, ai rezistat eroic daca ai luat doar o singura bluza cu 1 euro! Eu as fi luat cel putin trei bluzite:) Sau 4...bine, maxim 5 :D
Cred ca o sa mai curga ceva apa in Cibin pana o sa ajunga reducerile noastre la un asemenea nivel.

Anonim spunea...

Mi-a placut asta cu logica capitalista ... da io o mai vad un pic altfel.

De obicei pretul unul produs sa-i zicem aifon, este exact atat cat sunt dispusi oamenii sa plateasca. Deci daca la noi costa 249 de euro, io zic ca e pentru ca se gasesc destui care vor sa-si asorteze aifon la cercei si sa dea atatia bani pe-un telefon. Daca ma gandesc bine 249 mi se pare un telefon destul de ieftin, parca nici nu-i de fite.

Pe aceeasi logica, magazinul Apple care vinde aplicatii pt. acelasi telefon, avea pana de curand o aplicatie "I am rich" care nu facea nimic, si costa 999$ ...si guess what ... s-o gasit niste retardati s-o cumpere?

adela mohanu spunea...

laura - păi mi-am mai cumpărat una cu 10 euro şi cam aici s-a terminat bugetul meu de vacanţă :)

ciprian - nu, că şi logica ta e bună :) Pot să pun pariu că Richard Moat va anunţa, la sfârşitul anului, un succes răsunător şi profituri colosale în urma lansării iPhone de Orange România.