miercuri, 24 septembrie 2008

Despre generaţia tânără


Mi-am amintit astăzi de Teodora când treceam pe Mitropoliei, către Piaţa Mare.

Am avut parte de o întâmplare... să zicem neaşteptată. Mă ştiţi, moralistă, excesiv de critică, mă răţoiesc la oameni pe stradă dacă îi văd că aruncă hârtii pe asfalt sau dacă parchează pe trotuar. Alin zice că nu mai este mult până ajung acasă bătută, dar asta-i altă discuţie.

Astăzi, trec dinspre Mitropolie, către Piaţa Mare. În dreptul Casei cu cariatide (foto, Sibiul.ro), îmi taie calea, în zbor, un muc de ţigară. M-am apropiat să văd cine este după una dintre doamnele din imagine. Era un puşti, la vreo 15-16 ani, încă pufăind. Cu un cap mai mare decât mine, dar mă încumet totuşi să-i atrag atenţia: "Coşul de gunoi e uite-acolo, la 2 metri, nu-i musai să arunci în stradă".

Răspunsul lui m-a lăsat mută: "Da. Scuze".

Ei bine, la asta nu m-am aşteptat.

4 comentarii:

Teodora spunea...

păăăăi şiiiiiiiiiiiii? a luat mucul de jos? Haaaai mă Adelaaaaaaaaa... parca esti într-un un film dintr-ăla fără final! :)) Sunt curioasă!

adela mohanu spunea...

:)))

DragĂ Teo, nici eu nu ştiu răspunsul la această întrebare, că sincer să-ţi zic, mi-a fost ruşine să mă mai uit. Am avut pur şi simplu încredere.

tudor CeMerita.ro spunea...

ceva de genul asta am patit si eu, culmea, tot pe mitropoliei. era o femeie la vreo 40 de ani in fata mea. prin gangul de langa casa din poza vad ca-i pica o hartie pe jos. nu spun nimic. dupa 3 metri mai pica o bucata de hartie pe jos. tot nimic nu zic dar am marit pasul sa ajung langa ea. cand iesim din gang mai arunca o hartie pe jos, moment in care am vazut ca in mana avea o ciocolata (sau ceva de genul asta) si ii rupea ambalajul. I-am spus: "Dar cate hartii mai aveti degand sa mai aruncati pe jos?". Saraca s-a uitat in jur, a vazut ca o mai privesc si altii dupa ce i-am atras atentia si... raspunsul: "Da. Scuze".
:))

adela mohanu spunea...

Pfiu. O fi vreun praf, ceva, în zonă... :))