miercuri, 3 septembrie 2008

739 de teste nucleare în Area 51

Brylu mi-a amintit de misterioasa, incintanta şi spectaculoasa Area 51. Nu se pricep americanii la multe, dar la branding, da. Iar Area 51 e probabil mai celebră decât Julia Roberts. Devine încă şi mai celebră când amintim de extratereştrii de la Roswell şi controversata autopsie. Adică asta:



Destul de sadică, pe un corp care pare puţin fals. Dar hei, cine sunt eu ca să mă exprim?

Mie partea drăguţă cu Area 51 mi se pare cea care ţine strict de testele pe care le face armata americană aici. Avioane ultra-secrete cu viteze super-sonice de deplasare (şi care au creat multe dintre miturile OZN-urilor), bombe nucleare care explodează în deşertul de la Nevada una după alta (739 până în acest moment, zice wikipedia), arme şi spionaj, o poveste fascinantă care menţine interesul pentru armata americană crescut. Ce spirit combativ nu şi-ar dori să fie părtaş la fenomenul Area 51? Este, probabil, visul oricărui voluntar american. Branding Area 51: perfect!

În fotografie, Area 51 din satelit. Au publicat-o ruşii, după aia a publicat-o şi NASA, iar armata americană s-a arătat puţin ofuscată şi uite aşa ne creşte încrederea şi în independenţa instituţiilor de stat americane. Se vede lacul sărat secat unde aterizează multe dintre avioanele super-sonice, pista convenţională de aterizare care tranzitează aroape toată baza, hangarele în care nu ştim ce se petrece, dar cică unii au filmat nişte autopsii, iar dezbaterea continuă cu privire la presupusa bază top top top secret subterană, care i-ar putea adăposti pe locatarii ei de toate bombele atomice ale Universului.

Încă un lucru foarte drăguţ despre Area 51 este faptul că-i situată în Nevada, un stat odinioară ocupat de triburile indiene. Sunt curioasă cum mai arată copiii lor - dacă or mai fi - după 739 de teste nucleare. Dacă nu s-or fi făcut 740 până am terminat eu postul ăsta.

4 comentarii:

Anonim spunea...

eu am niste probleme de paranoia eterna cand vine vorba de legaturile americanilor cu spatiul cosmic. inclusiv cu aselenizarea... nu-i cred si pace! si peace!

adela mohanu spunea...

:D Şi cu aia au făcut un branding perfect, totuşi. A small step... :P

Anonim spunea...

filmuletul e din filmul alien autopsy
http://www.youtube.com/watch?v=qtcnujf63lw&feature=related

adela mohanu spunea...

M-am interesat :)

Originalul filmat la Roswell, în ipoteza că el există, a dispărut undeva prin anii 1990. Filmuleţul ăsta este o "restaurare" (susţine autorul) a producătorului britanic Ray Santilli, care susţine şi că a inclus în "restaurarea" sa mai multe secvenţe pe care le-a putut recupera din original.

Eu, una, n-am reuşit să dau de aşa-zisul "original", dar sunt sigură că alţii s-au străduit mult mai mult.

"Restaurarea" - care datează din 1990 - a fost înt-adevăr inclusă şi în filmul "Alien autopsy", lansat mult mai târziu, prin 2006.

Povestea mai pe larg: http://en.wikipedia.org/wiki/Alien_autopsy