joi, 17 iulie 2008

Echipa "gunoierii"

E titlu de mare glorie pentru ei - sunt echipa "gunoierii". Gunoierii sunt cei care adună mizeria altor oameni şi o depozitează în locuri special amenajate pentru indivizii civilizaţi care în mod uzual formează ceea ce se cheamă "societate". Atunci când cei care-şi spun "montaniarzi" lasă tone de gunoaie în zone de basm unde încă respiră spiritele esenţelor primordiale, vin "gunoierii" şi le adună. Şi eu sunt uneori un "gunoier". Mi-ar plăcea să fiu mai des.

Între 24 şi 30 iulie, tineri din Sibiu, Cluj, Bucureşti şi Sinaia, adunaţi de Asociaţia Salvatorilor Montani Sibiu şi de care se ocupă şi un om deosebit care e Mara Constantinescu, vor merge la refugiul Călţun, la 3 ore de mers pe creastă de la Bâlea Lac, ca să adune cele 6 tone de mizerie pe care le-au lăsat alţii în urmă. "Să vezi ce stele de mare frumoase plutesc pe lac seara... Scrie Scandia pe ele", îmi spune Mara azi, cu o ironie amară.

Anul trecut, tot oamenii ăştia au strâns sute de kilograme de gunoi de la Bâlea, de la Capra (foto) şi de la lacul Avrig. Jos toate pălăriile!

2 comentarii:

tudor CeMerita.ro spunea...

ar trebui sa vina si prin parcul astra pe unde cred ca gunoierii adevarati nu au mai ajuns de zile/saptamani bune. mi-am uitat si azi aparatul foto acasa dar va veni si ziua in care voi face poze acolo (daca voi mai putea de gunoaie) :)

Carti fara pret spunea...

felicitari! sper doar ca mai multi sibieni care merg la munte sau la iarba verde sa invete sa si stranga dupa ei. Atunci nu ar mai tb ca altii sa vina sa curete locurile poluate de acestia.