luni, 28 iulie 2008

Cifre din Dubai


Această insulă (foto stânga) este 100% artificială şi este deja denumită "a 8-a minune a lumii". A fost construită în Dubai, un emirat care, în numai 50 de ani, s-a transformat dintr-un port de pescari săraci într-una dintre cele mai atractive destinaţii turistice de lux din lume. Mai mult decât insula-palmier, cred că Dubaiul în sine ar trebui să fie a 8-a minune a lumii.

Construit numai şi numai din voinţa unui şeic ambiţios şi vizionar, Dubaiul nu mai este deloc statul modest, deşertificat şi anonim care era în urmă cu câteva decenii. Desigur, toate îndeletnicirile tradiţionale, toate femeile strict îmbrobodite şi toţi copiii gălăgioşi din cocioabele de stuf au dispărut cu totul. Pentru cârcotaşi, ăsta ar fi un lucru rău. Nu ştiu cât de deprimaţi sunt localnicii din pricina asta, dar am găsit un reportaj frumos pe National Geographic.

Fenomenul Dubai se măsoară în cifre. Vă spun numai câteva dintre ele:

1959 - anul în care şeicul Mohammed bin Rashid al Maktoum a împrumutat câteva milioane de dolari de la vecinul mult mai bogat, Kuwait, ca să înceapă construirea unui emirat cum nu s-a mai văzut

16% - este rata de creştere economică anuală a Dubaiului, de două ori cât a Chinei

58 de ani - are acum şeicul Mohammed, fiul celui care a început construcţia Dubaiului acum 50 de ani

60% - din populaţia Dubaiului este formată din muncitori din sudul Asiei

20% - dintre macaralele de mare tonaj ale lumii erau concentrate la un momentdat în Dubai

900 - de decese pe an se înregistrează în domeniul construcţiilor în Dubai (potrivit unui raport Humar Rights Watch)

223.000 de metri pătraţi - are mega-mall-ul din Dubai, înăuntrul căruia se află o pârtie artificială de schi, de dimeniuni olimpice

420 de metri - va avea în înălţime blocul cu apartamente care se învârt după soare

79 - de generatoare eoliene, montate între etaje, vor asigura enrgia apartamentelor de mai sus

3,89 de miliarde - de dolari investeşte Dubaiul în noul său sistem de metrou, care va fi total funcţional în 2012

93.600.000 - de rezultate mi-a afişat Gugălul la căutare după "Dubai"

Se compară cu România? Google fight zice că da:


O fi mâncat ceva stricat...

6 comentarii:

Anonim spunea...

MA, IO ZIC : DACA "MAI CURGE SANGE DE ROMAN" PRIN VINISOARELE NOASTRE ORICE LOC DIN LUMEA ASTA POATE FI COMPARAT CU ROMANIA.CE MA ENERVEAZA CAND AUD ROMANI PLECATI DIN TARA SPUNAND CA E O "RUSINE"TARISOARA NOASTRA.VREAU ACASSSSSSSSSSSSSSSA!

adela mohanu spunea...

adelle - niciodată n-am zis că ţara asta e o ruşine. Partea de final a postului se referea strict la căutările pe Google, unde mi-a dat mai multe cu Romania decat cu Dubai, ceea ce ma surprinde cel putin. Hai sa ma citez :)) şi să-ţi zic ce am scris când m-am întors din Italia: "Şi... înapoi acasă. Partea asta nu v-o povestesc, pentru că ar trebui să vă spun cum am dat cu botul maşinii în vreo 5 gropi asteroidice, cum m-a furat casierul din prima benzinărie după Cenad (un Lukoil), cum m-am ţinut de nas când am intrat la toaletă şi am zărit primele urme de papuci pe colacul wc-ului şi cum nu m-am oprit din mirare când mi-am dat seama că, în timp ce toate câmpurile din Ungaria, Slovenia şi Croaţia erau milimetric aliniate, cultivate şi/sau secerate, pe ale noastre cresc în dulce fericire... bălării.
Dar, dacă nu v-aş povesti, ar trebui să sar şi peste sentimentul că nu există ţară mai frumoasă decât a noastră. Că şirurile de dealuri şi văi blagiene, cu munţii din zare pe fundal, nu se compară nici măcar cu mult-lăudata Slovenie. Pe care, ce-i drept, n-am văzut-o decât de pe drum, dar tot aşa am văzut şi România când mi-am dat seama că ea nu-i o ţară blestemată. Noi suntem blestemul ei."

De curiozitate, unde eşti, de spui că vrei acasă? Că eu SUNT acasă :) Şi nici n-aş pleca :)

Anonim spunea...

SA NU RAZI....SUNT IN INSULELE CANARE...LOC DE ALTFEL MIRIFIC...DAR CREDE-MA SI AICI SUNT GROPI IN ASFALT(ASTA NE AMINTESTE DE CASA)SI DE MIROSURI CE SA MAI ZIC....AM IMPRESIA CA TOATE CANALELE DE SCURGERE AU AERISIRE LA STRADA...ORIBIL..TINAND CONT SI DE FAPTUL CA E TOTUSI ZONA TURISTICA "NON STOP".DE NESIMTITI CE SA MAI VORBESC...DAR CE-MI PLACE E CA NU SUNT ROMANI PRINTRE EI SAU POATE NU I-AM INTALNIT EU.DAR STI CE?CAND VIN ACASA primul lucru ,ma aplec si tuc pamantul.

adela mohanu spunea...

adela? tu eşti? şi io mă apuc să-ţi dau explicaţii? câte adele pot să fie în insulele canare? revin: tu eşti?

Anonim spunea...

DAR CE EU NU MERIT EXPLICATII?EU SUNT.SI AM GASIT MODALITATEA DE A VORBI CU TINE.PUPICI.

adela mohanu spunea...

Bineînţeles că meriţi :D Dar să nu mai fiu aşa cu băţu-n doamne iartă-mă ştii tu :)) Te pup, mă bucur că "mă" vizitezi. Mi-e dor de tine, abia aştept să ne povestim mai pe îndelete.