miercuri, 14 ianuarie 2009

Ceteşti? Ia să te văd!

Cel mai tare îmi place că Moşul şi-a făcut un obicei de a-mi pune sub brad de fiecare dată cel puţin o carte. De ziua mea, la fel, în pacheţel găsesc (şi) o carte. Din păcate n-am nume de sfânt şi nici nu sunt şanse să mă canonizeze vreun for, aşa că doar de două ori pe an primesc cadoul meu preferat. În rest, mi-l fac singură.

Anul ăsta (trecut, dacă anul începe de Revelion şi nu de Crăciun, deşi e absurd să fie aşa) am găsit sub brad Minima Moralia de Theodor Adorno.

Astăzi am găsit nu sub brad, ci pe net - nu o carte, ci un blog. Dar despre cărţi. Ba nu, nici despre cărţi. Un blog creat de oameni care nu şi-au pierdut speranţa că printre ei mai există semeni iubitori de cărţi. Îi caută şi, culmea, îi găsesc. Nu plimbându-se prin discuţii livreşti anevoioase şi critici rigide de stilistică şi compoziţie, ci plimbându-se pe stradă. Ce chestie, pe stradă sunt oameni cu cărţi, iar autorii blogului îi fotografiază. Şi iată demonstraţia suficientă şi irefutabilă!

Pe carteadingeanta.com, cea mai recentă fotografie postată a fost surprinsă în Bucureşti, în metrou. O fetiţă îmbrăcată în roz, cu o carte în mână. Sigur că lumea citeşte!

7 comentarii:

tudor CeMerita.ro spunea...

da... si eu ma tot uitam pe blogul asta. e dragut rau :)

Anonim spunea...

multa lume citeste in metrou, sa stii. si imi povestea o prietena de un obicei al francezilor mi se pare, ca cel care citeste o carte si nu mai are nevoie de ea sa o lase pe o banca, sau altundeva, ca sa o poata lua altcineva si s-o citeasca. dragut, nu?

uite - http://sabinaaway.blogspot.com/2008/07/book-books-livre-livres.html

adela mohanu spunea...

Da, în ţările civilizate se practică schimbul de cărţi. Începe şi la noi, încet-încet. Eu încă sunt mult prea ataşată de ele încât să le las baltă, deşi rar de tot după ce citesc o carte o mai iau în mână. Că doar am caietele mele său ghiiic de notiţe :P

Anonim spunea...

Da, chiar se citeste mult in metrou, e si normal, distantele sint lungi, dar nu e doar acesta motivul - se citeste mult, in general. Eu vedeam in metrou oameni citind carti importante, nu flu-flu; la inceput ma miram, eram si eu victima unor prejudecati... Iar bloguri despre carti sint multe, unele foarte bune, se citeste in draci in Romania, e doar o prejudecata post '90, dar deja invechita, asta ca nu prea se mai citeste.
M-a bucurat postarea ta!

Exista si un blog care anunta intilnirile cu schimburi de carti, din Bucuresti sau Timisoara - se merge la cafenea cu teancul (oricine are in casa carti primite si care nu ii sunt pe plac suta la suta) si se face un trafic...

Vera

adela mohanu spunea...

Vera - mă bucur că ai trecut în vizită. Mai citesc şi eu bloguri despre cărţi, ăsta însă mi-a plăcut pentru că vrea ceva simplu - doar să arate că oamenii citesc. Să arate asta vizual, fără artificii.
Nu ştiu totuşi dacă va veni ziua în care să renunţ la cărţile mele din bibliotecă. Parcă mi s-ar rupe sufletul după ele...

Anonim spunea...

Clar, nici eu nu m-as indura de vreuna. Mai ales ca nu o data s-a intimplat ca o carte oropsita ieri sa fie vedeta de azi (sa zicem ca zilele sint ani; citim cu ochi diferiti la virste diferite).
Dar stii ce fericiti pareau oamenii aia punind pe bloguri "capturile" de dupa o partida de schimburi? Si erau delicioase mesele incarcate de cartile-orfeline, gata sa fie oferite... (chiar, mai avem prin casa si carti in dublu exemplar; eu le impart cui banuiesc ca le-ar aprecia)
Ma gindeam ca poate organizam noi cindva in Sibiu, cine stie?..

Vera

adela mohanu spunea...

Din câte ştiu, chiar duminica asta a avut loc un schimb de cărţi, organizat de bookblog. Am vrut să mă duc, dar am fost condiţionată de starea precară de locomoţie :)