joi, 20 noiembrie 2008

Brad natural sau brad artificial?


Ăsta e bradul nostru de anul trecut. În glob sunt eu cu Chenănul meu. Ghici, brad natural sau brad artificial?

Hai să vă surprind: sută la sută na-tu-ral.

Argumente:

1. Bradul artificial e urât. Bradul natural e frumos.

2. Bradul artificial pute. Bradul natural miroase a Crăciun.

3. N-am niciun fel de simţământ pentru o bucată de plastic înaltă de 2 metri. Cu un brad natural mă port de parcă ar fi un căţel - am grijă să nu-i rup crengile, îl cert pe Alin când taie prea mult din el şi îi cânt colinde (singurul fel de cântat care-mi iese). Bradului. Nu lui Alin.

4. Brazii artificiali sunt produşi din plastic, adică din compuşi pe bază de petrol. Brazii naturali sunt produşi de... mă rog, dacă nu vă convin chestiile astea cu Save the planet, sunt produşi de Romsilva.

5. Când arunci un brad artificial produci un deşeu toxic. Când arunci un brad natural, produci un îngrăşământ natural.

6. Când cumperi un brad artificial, îi faci profit producătorului de plastic. Când cumperi un brad natural, obligi producătorul (prin lege) să cultive alţii în locul lui.

Desigur, cea mai bună opţiune ar fi "închirierea" unui brad - îl iei în ghiveci, îl ţii de sărbători şi apoi îl plantezi în curte sau îl duci înapoi la Romsilva. Atâta tot că, la noi, Romsilva nu-ţi dă posibilitatea asta.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Eu am auzit ca in fiecare an se taie mult prea multi brazi pentru craciun, si apoi raman cu ei indiferent cat de ieftini ajung. Si atunci sa nu te doara sufletul cand vezi atatia taiati degeaba? Plus ca daca vrei un brad care sa arate decent, trebuie sa bagi mana foarte adanc in buzunar. De aceea raman pro brazilor artificiali. Am si eu unu, si stiu ca il am asigurat pe multi ani, arata natural si chiar nu pute :)). Pentru mirosul de brad, rezolv cu crengute in general.

Ada Angharad spunea...

Drept. De obicei fac asa- am o hidosenie de plastic (daca pun multe globuri in el arata ca o sorcova si nu se vede), si in rest, am un Adventskranz de brad adevarat care umple camera de miros. De altfel, nu mai sunt copil care sa trebuie-musai sa aiba bradut de 2 m pana-n cer.
Imi pare rau de bradutii taiati degeaba. amul trecut unul cat de cat frumos a fost 60 lei. Nu spun ca nu face, dar pentru punga mea, nu face.

Anonim spunea...

Eu am brad artificial de vreo 10 ani si nu pute, nu dauneaza naturii, nu se taie copaci pentru ca eu tin la un obicei invechit care de altfel nu are nimic cu Craciunul, si ideea ca nu miroase a brad in casa,se poate pune rasina intr-o candela si sa vezi ce frumos miroase fara sa tai copacul.
Plus ca bradul artificial nu se arunca, heloooo! De ce sa se arunce? se strange si se tine in pod pana la anu! Apropo, am chiar doi, unul verde si unul argingiu, si ii alternez de la an la an.

Anonim spunea...

Bine punctat. Nici mie nu imi plac brazii artificiali. Pai daca nu are putin parfum, de ce sa-l mai impodobesc si sa il tin in casa?

adela mohanu spunea...

maria - nu se taie copaci (dar repet, prin lege, pt copacii tăiaţi există obligaţia plantării altora), dar fabrica aia de plastic poluează cât vreo 200 de gospodării, probabil, ca să facă bradul tău (sau al altcuiva) artificial. Şi dacă nici bradul nu are nimic cu Crăciunul, atunci ce are?

Bradul artificial miroase a plastic, dacă mai e şi cald în casă, miroase şi mai tare a plastic. Orice i-ai face.

Şi la un momentdat vei arunca bradul ăla, nu-l vei ţine la infinit. Dacă fiecare familie ar avea un brad artificial, peste 40 de ani (am pus de la mine durata de viaţă medie, mă gândesc că nu-l vei lăsa moştenire), vor exista să zicem un milion de brazi aruncaţi. Din plastic. Care, nereciclaţi, se vor descompune în 400 de ani. În 400 de ani se vor aduna de 10 ori pe atâţia brazi. Chiar nu-i văd raţionamentul ecologic.

tudor CeMerita.ro spunea...

cred ca esti prima persoana ecologista care sa spuna sus si tare ca bradul natural e preferat (din punct de vedere ecologic) in pofida celui de plastic. si eu sunt de aceeasi parere.

Anonim spunea...

si ecologistii au mintea...subtire

adela mohanu spunea...

tudor - cred că eşti prima persoană ecologistă care să fie de acord cu mine :)

anonim - argumente?