miercuri, 3 decembrie 2008

La Ikea mănânci reni

Asta-i cea mai proastă veste pe ziua de astăzi. Mă rog, aproape cea mai proastă. Dar pe aia lamentabilă sigur nu vrei s-o auzi.

Cea mai proastă veste este că la Ikea se mănâncă reni. Ikea are mobilă faină. Şi ieftină. Şi decoraţiuni mişto. Şi tot felul de briz-briz-uri, pernici, mocheţele şi boluri care-ţi fac viaţa mai frumoasă/uşoară/confortabilă. Pe catalogul de la Ikea scrie un disclaimer de-ţi vine să-l pui în ramă, că obiectele lor nu sunt testate pe animale şi nu dăunează mediului înconjurător (ar fi şi destul de irelevant să testezi un pat pe un cobai). Au şi plase ecologice şi obiecţele reciclabile. Paradisul ecologiştilor. Dacă, la bucătărie, n-ar servi reni.

Reni, ca ăsta:


Şi ca ăsta:


Şi ca ăsta:



În jur de 70% dintre renii ucişi în Suedia sunt pui, ceea ce înseamnă că ei mor înainte să vadă zăpada, susţine grupul pentru protecţia animalelor Viva!.

Grupul susţine că vânătorii moderni îi urmăresc pe reni din elicoptere, îi hăituiesc de pe snowmobile şi îi aleargă sute de kilometri înainte să îi omoare.

Ikea vinde 130 de grame de salam de ren cu £1.75 în restaurantele sale din magazinele de mobilă.

(The Telegraph)


Eu mănânc porc şi pui, recunosc. Am vagi pusee de vegetarianism, după care nu rămân cu sufletul mai pur, ci cu obsesia foamei. Totuşi, nici porcii şi nici puii nu îl aduc pe Moş Crăciun de la Polul Nord. Aiurea argumentul. În afară de unul pur sentimental, nu pot să-mi explic de ce-mi plac mai tare renii decât porcii. În viaţă, nu în farfurie.

4 comentarii:

Brylu spunea...

Noi suntem oripilati de taierea renilor, probabil ei de taierea porcilor. Asta e soarta animalelor. Pilotul din ceruri le-a pus sub noi in lantul trofic. Sa speram ca are Mosu o herghelie imensa. :( imi pare tare rau de ei.
p.s. vezi ca ala din ultima poza nu e ren, e cerb :D

Anonim spunea...

Ar fi misto daca ar testa un pat moale si pufos pe cobai...adicatelea ar insemna sa le faca un culcus in patul cu pricina , nu?
Da' mai misto ar fi sa-l testeze cu un elefant :))
Nu-mi place faza cu renii... Ar merita vanatorii aia sa-i fugareasca Moshu' cu sania. Sigur Vixen le-ar f...reca vreo cateva copite prin cutia aia de conserve cu elice de i-ar face una cu zapada.

adela mohanu spunea...

Şi mie asta mi se pare problema. Nu ştiu de ce mi se pare mai puţin josnic să omori animalele din crescătorii decât pe cele din sălbăticie. Până la urmă, tot "a omorî" se cheamă şi e o simplă chestie de nuanţă. Dar în timp ce omorâtul animalelor din crescătorii este expresia unei nevoi, vânătoarea propriu-zisă te umple de adrenalină, de sentimentul speciei superioare. Asta mi se pare primitiv.

adela mohanu spunea...

Brylu - chiar e cerb? :))) Nici din ăsta nu mănânc.

Renii au povestea lor universală cu Moş Crăciun.

Cerbul are partea lui de poveste în Harap Alb. Cerbul cu nestemate. Ce m-am enervat pe Harap Alb!

Şi, prin asociere, soţia cerbului are poezia ei, scrisă de Labiş. Mănănc şi plâng. Mănânc. :)

Porcul ce poveste are? (În afară de Babe, care nu-i poveste).

(Facem campanie electorală anti-porcul lui Chirilă)