marți, 10 iunie 2008

Sprite, ce minciună!

E de notorietate, Sprite spune pe bune. Mmmmmm. Mă rog, când îi convine.

Pentru Campionatul European de Fotbal, Sprite are următoarea reclamă:



Haioasă şi perfect adevărată. Ce le-a mai zis-o advertiserilor din toată lumea! Atâta tot că Sprite este o marcă a Coca Cola. Care are următorul calup de reclame în această perioadă:



Ce chestie!

19 comentarii:

tudor spunea...

nu am inteles care e minciuna la sprite. si care e legatura dintre reclama sprite si coca-cola...

adela mohanu spunea...

Minciuna, tudor, e că te cheamă pe tine, tânărule independent care vrei să ţii piept superficialităţii care ne înconjoră, la o campanie de atitudine. Adică noi nu te prostim, îţi spunem pe bune, toată lumea e de căcat şi face reclamă cu fotbalul, dar noi suntem isteţi şi facem mişto de ei şi na, dăm premii în motociclete, să le dăm peste nas snobilor. În timp ce marca de bază a companiei care ne produce îşi face şi ea reclamă pe spinarea fotbalului. Adică, helăăăăăăuuuu, nu-i aceeaşi companie? Nu aceeaşi asociaţi iau dividente din profit?

adela mohanu spunea...

aceiaşi asociaţi, cu iiiii că m-am grăbit şi am scris agramat :P

tudor spunea...

nu. sunt 2 produse diferite, intamplatori facute sub tutela the coca-cola company. coca cola se bazeaza pe traditie pe cand sprite pe nonconformism, deci tot ce e nou. coca cola e in rand cu lumea pe cand sprite e intotdeauna invers. sa nu confundam niste produse si imaginea lor cu producatorul. e vorba de reclama si de imagine. si de ceva vreme, la sprite e vorba si de "comicul situatiei", nu neaparat ca ar condamna situatia respectiva.

adela mohanu spunea...

tudor, tu vorbeşti din punctul de vedere al publicitarului, eu din al consumatorului. Dacă o companie, aceeaşi, fie că se numeşte Coca Cola sau Cico, are reclame total diferite pentru două dintre produsele sale, pe mine m-a pierdut. Tot despre suc e vorba, dar unul are cofeină şi altul nu. Iar pe eticheta lor scrie tot The Coca Cola Company. Nu poţi să fii Sfântul Petru pe o etichetă verde şi Scaraoţki pe una roşie...

cori spunea...

ba poti, pentru ca unul e suc verde iar celalalt e rosu. chiar daca pe tine si pe nae va cheama bratu, fiecare are "brandul" lui... n'est pas?

adela mohanu spunea...

vezi, şi tu vorbeşti din punctul de vedere al publicitarului. Lasă brand, marketing, advertisting deoparte, gândeşte ca un consumator. E ca şi cum eu sunt profesoară de religie de la 10 la 12 şi fac striptease de la 24 la 02. Dimineaţa mă îmbrac în verde şi seara în roşu.

tudor spunea...

din punct de vedere al consumatorului eu nu (mai) breau deloc coca-cola de ani buni. sprite mai "trag la masea" :) din cand in cand. uras coca-cola dar totusi beau sprite desi stiu ca e facut tot de the coca-cola company (deci tot coca-cola). ca si consumator, nu fac legatura intre ele - poate doar ca ambele sunt sucuri cu multe gaze.

Mitza spunea...

Eu sunt de acord cu Adela... Oamenii astia incearca sa ia clientii coca-cola si sa ii dea celor de la sprite? Pai de ce? Ca doar au acelasi pret. Cred ca daca chiar vroiau sa atinga tot segmentul de piata, puteau sa faca o reclama dedicata femeilor, dar fara sa faca referire la "anti-fotbal"... sau nu stiu :)
Mai e o posibilitate... Sprite si Coca-Cola sa aiba divizi separate de advertsiment si cei de la Sprite au vrut sa isi faca si ei loc, intr-un fel sau altul, in aceeasi nota de non-conformism.

Si oricum, eu beau Dew sau Lipton :)

Brylu spunea...

E impropriu spus ca iau clienti de la Coca-Cola. Pentru ca, exact cum spune si Adela, sunt sub aceeasi palarie. Adica banii intra in aceleasi conturi. Dar in acelasi timp iau clienti si de la Pepsi si de la Frutti Fresh si de la toate companiile care au lacune in promovarea separata a produselor lor. Chiar si din punctul de vedere al consumatorului, ma orientez in functie de cum mi se potriveste mie produsul. Daca ma simt nonconformist, cum vrea clipul Sprite sa sugereze, aleg bautura asta. N-are nicio legatura cu Coca-Cola, eu cumpar Sprite, nu cumpar compania. Fiecare bautura este creata pentru un anumit tip de consumator. Consumatorul de Sprite nu se intalneste intr-un punct comun cu cel de Coca-Cola. Faptul ca sunt create de aceeasi companie n-are nici cea mai mica legatura cu produsul sau cu promovarea lui.

adela mohanu spunea...

Ba are foarte mare legătură, brylu. Campaniile de advertisment sunt create intenţionat pentru publicuri diferite, ca să acapareze un segment de piaţă cât mai mare. Şi toţi banii să intre tot la ei.

Eu nu beau nici Cola, nici Sprite. Nu merg la McDonald's şi nu mănânc de la fast food. Asta nu înseamnă că ocolesc toate brandurile mari, dar înţeleg că publicitatea e o strategie a profitului pentru marile companii, pentru că cele mici nu au bani de advertising.

Cam cum ar putea să fie un produs "potrivit" pentru tine? Că Sprite e rebel? Că de ce? Că aşa zice reclama. Un suc, e logic, nu are cum să fie rebel. Eventual îl bei pentru că îţi place gustul, dar dacă îl bei pentru că e rebel, înseamnă că reclama ţi-a determinat comportamentul şi nu produsul în sine.

Chiar dacă nu beau Sprite şi nici măcar reclama nu m-a convins să cumpăr, am apreciat setul de spoturi cu "Spune pe bune". Ingenios. Dar a devenit ipocrit în momentul în care a iniţiat campania ironic-anti-promo-fotbal. Adică îi luăm pe microbişti cu Coca Cola şi îi luăm pe isteţii rebeli care ies din rândul maselor cu Sprite. Dar tot aşa ne cheamă şi tot în conturile ălea ne intră banii. Inteligentă strategie, n-am zis că nu-i inteligentă. Dar e ipocrită.

Brylu spunea...

Pe principiul tau orice companie si orice produs din lumea asta ar muri de foame. Reclama este aplombul care te face sa cumperi pentru prima data un produs. Tu primul detergent cum ti l-ai cumparat? Ai luat unul la nimereala dintr-un raft? (bine, poate tu nu esti exemplul cel mai potrivit ca sigur ti-ai ales detergentul dupa o sedinta oculta cu martienii tai :D) Un produs il alegi dupa impresia care ti-a facut-o reclama. Poti sa cumperi prima sticla de Sprite doar pentru ca reclama ti s-a parut haioasa. Si pentru ca te gandesti ca daca oamenii astia au avut o asemenea idee geniala nici produsul n-are cum sa fie rau. Daca il cumperi si a doua oara e o alta discutie. Insa prima cumparatura se bazeaza 95% pe reclama produsului. Ignoram faptul ca Sprite este un brand in sine care nu se confunda cu "mama" din niciun punct de vedere. Ca orice companie-mamut, Coca-Cola este impartita pe divizii independente una de cealalta, care se intalnesc doar la momentul de bilant in sala Consiliului de Administratie. Strategia comuna stabileste doar targetul pe care fiecare brand in parte il ataca, de aici incolo fiecare cu a muma-sii. Nu mi se pare deloc o chestie ipocrita ci o strategie aproape geniala. 1-0 Sprite/Coca-Cola.

adela mohanu spunea...

Carevasăzică, şi eu şi tu am zis acelaşi lucru. Diferenţa este că mie mi se pare ipocrit şi ţie ţi se pare genial. Deci depinde de perspectivă :)

bagatordeseama-ghici care spunea...

Acum ca ati ajuns la un consens si nu va mai certati imi spune si mie cineva in ce club face Adela striptease noaptea pana la 2?

Brylu spunea...

Pana la 2 pe Filarmonicii. Dupa 2 pe Dimitrie Cantemir si dimineata se dezmorteste pe Milea.

adela mohanu spunea...

Şi în uichenduri la biblioteca astra în sala de lectură :D

Brylu spunea...

Acolo nu v-as sfatui sa mergeti, pentru ca face striptease pe varfuri, sa nu cumva sa scartaie podeaua si sa deranjeze celelalte stripteuze. Basca faptul ca daca nu stiti parola din Berlioz sau Nice n-aveti nicio sansa sa intrati.

cori spunea...

nu bei nici sprite nici coca cola, dar apa plata dorna bei? te-am prins!

adela mohanu spunea...

Nu beau tiu nici dorna. De fapt beau, dar rar, când nu are terasa altceva. Acasă îmi iau Borsec.