vineri, 6 iunie 2008

Meniul zilei

Mama m-a făcut destul de mofturoasă, dar am cunoscut mofturoşi şi mai mari. Dacă mi-aş deschide un restaurant, aş servi numai mâncare din peşte, pui şi legume. Fără porc, fără vită, cu siguranţă fără oaie/miel şi garantat fără vietăţi exotice. Dar, obligatoriu, cu desert. :) Crezi că ar fi un meniu sărăcăcios? Te invit la restaurantul meu, să serveşti meniul zilei.

Felul 1. Supă-cremă de ciuperci, cu pui.

Ingrediente: un pui, 3 căţei de usturoi, 1 kg de ciuperci, frunze de pătrunjel, o cutie mare de smântână, o lingură rasă de făină, un bol mare de caşcaval ras şi crutoane.

Puiul tăiat, călit, ciupercile călite, adăugat usturoiul, apoi lăsat să fiarbă înăbuşit, la final preparat un sos din smântână, puţină făină, dar puţiiiiină, să nu se îngroaşe prea tare şi caşcaval ras, iar la servit, adăugat crutoane. O nebunie.


Felul 2: Pui "roşu" - reţetă chinezească Martin Yan, unul dintre cei mai renumiţi bucătari din lume, specializat pe mâncare chinezească.

Ingrediente: pulpe de pui dezosate, zahăr, piper, oţet chinezesc din orez, sos de soia, ulei de susan, ceapă roşie, usturoi, ardei iute

Ingredientele se marinează şi se lasă puiul în sosul marinat timp de 15 minute, ca să îşi tragă aromele şi se coace la cuptor. Se serveşte, bineînţeles, cu orez.


Desert: "Negrese" de la Jamie Oliver. Mie îmi place de Oliver pentru că-şi vâră mâinile în boluri până la cot ca să amestece mâncarea. Şi mai ales îmi place pentru că e promotorul alimentaţiei sănătoase, "verzi". Deşi nu are decât 33 de ani, este unul dintre cei mai celebri bucătari din lume şi are multe campanii de conştientizare la activ. A militat foarte mult pentru eliminarea mâncărurilor procesate din şcolile din Marea Britanie.

Pentru "negrese" nu vă spun reţeta, pentru că oricum habar n-am să le gătesc, dar vă arăt o poză:

Glandele mele salivare au luat-o deja razna, aşa că trebuie urgent să schimb programul. Poftă bună!

6 comentarii:

Anonim spunea...

offfffffffff adelooooooo! deja balesc ca un saint-bernard cand ma uit la negrese!!!!!!!!!!!!!!! tu altceva despre ce sa scrii nu ai gasit?

tudor CeMerita.ro spunea...

sincer sa fiu (si nu c-as fi rasist) mie-mi plac mult mai mult mulatrele :)

adela mohanu spunea...

teo - nu mâncasem nimic şi mi-era o foameeeeeeeeeeeeeeeee... Nici nu mă puteam gândi la altceva, aşa că am zis să îmi vărs refulările pe blog :)

tudor - curios, mi se părea că te însori cu altcineva :))

Anonim spunea...

ai ceva cu mancarea... odata la vreo 5-6 posturi, mai bagi o portie :)

adela mohanu spunea...

da ce porţie... :)))

Anonim spunea...

citeste istoria Sibiului pe www.razvanpop.ro